Kas ühe kliendi erilahendused on kasutatavad ka teiste klientide jaoks?

Mõnikord haruharva isegi on. Klient tellib majandustarkvarasse talle vajaliku muudatuse. Teeme ära ja klient hakkab kasutama. Endalegi tundub algul, et väga vajalik täiendus.

loe edasi..

Mis on “lihtne raamatupidamistarkvara” ?

Lihtsatel asjadel on omad eelised. Lihtsad asjad on reeglina odavad. Lihtne aru saada, lihtne käsitleda, esmapilgul on kõik väga tore. Eks me kõik mäletame, et autojuhtimise õppimisel oli kõige raskem toime tulla sujuva käiguvahetusega. Ühekäiguline ilma sidurita lihtne auto oleks palju lihtsam olnud õppida.

loe edasi..

Miks on tarkvara arendamine “taksomeetri”-põhimõttel kõige kiirem ja odavam?

Klient tellib tarkvara arendamise tavaliselt koos pakkumise aktsepteerimisega. Tarkvara pakkumise koostamine võib aga olla paras peavalu. Pakkumine peab ju õigesti kajastama tehtavat tööd ja selle eest saadavat õiglast tasu.

loe edasi..

Kas tasub majandustarkvara korraga välja osta?

Majandustarkvara saab tänapäeval osta mitmel viisil. Näiteks nii, et piiramatu kasutusajaga litsents tasutakse kohe täies mahus ja hiljem ei ole tarvis juurde maksta. See tehing on kõige lihtsam – kurgid sulle, raha mulle. Sama põhimõtte alla liigitub ka järelmaksuga müük. Järelmaksu puhul ostja lihtsalt ei

loe edasi..

Miks on tarkvarade liidestamine alati keeruline?

Enamiku tülide põhjuseks on üksteise mittemõistmine. Üks ütleb üht, teine saab sellest omamoodi aru ja hoidku taevas, et sellest veel kolmandale räägitakse. Selline mõte ei ole küll teab mis eriliselt põhjapanev filosoofia, pigem tuntud lastemängu “Telefon” tasemel, aga kõlbab hästi iseloomustama, mis toimub tarkvaradevahelisel suhtlemisel.


loe edasi..

Kas majandustarkvara saab internetist osta?

Aegade jooksul olen igasuguseid asju veebipoodidest ostnud. Viimati otsisin pardlile uut raseerimispead. Väga mugav on otsida vajalikku asja arvuti tagant lahkumata.

loe edasi..

Miks peab majandustarkvara olema seadistatav?

Pole mõtet teha majandustarkvara ühele kitsale valdkonnale. Iga tarkvara peab olema arendatav. Arenduskulud ei ole teps mitte madalad. Kui tarkvara on suunatud ainult ühele kitsale segmendile, siis on sihtrühm väike ja kliente vähe. Mis mõtet on siis üldse tarkvara arendada, kui kliente ei ole ega tule?


loe edasi..

Milline on hea majandustarkvara?

Tegin kolleegide hulgas väikese kiirküsitluse – milline on hea majandustarkvara? Vastused ei tulnudki nii erinevad kui oleks oodanud. Vastuste mõistlikkuse kontrollimiseks vaatame ka pöördväidet – milline on halb majandustarkvara.

Hea majandustarkvara on lihtsalt arusaadav ja mugav kasutada. Kõlab mõistlikult, kõik siin elus võiks

loe edasi..

Kuidas müüa majandustarkvara?

Jätame kõrvale palju olulisema küsimuse, kuidas esitlusel rääkida, ja keskendume sellele, mida rääkida. See on ju ka mõningal määral oluline.

Direktorile tuleb rääkida, et selles tarkvaras ei saa mitte midagi muuta: kui arve on väljastatud, siis seda muuta enam ei saa, mis välistab täielikult petmise võimaluse. Raamatupidajale tuleb rääkida, et kõike

loe edasi..

Mis on majandustarkvara kirjutamisel kõige raskem?

No ega see tarkvara kirjutamine nüüd otseses mõttes raske ei ole. Istud tugitoolis ja muudkui klõbistad. Kohvi, raadio. Kui saad valmis, näitad kliendile ette - palun hakake kasutama. Klient teeb suured silmad ja hakkab kätega vehima: ei-ei, mitte nii! Ma mõtlesin seda hoopis teistmoodi!


loe edasi..

Kas tarkvara on masin või raamat?

Mõnikord juhtub sedagi, et majandustarkvara ei toimi nii nagu kasutaja seda eeldab. Kas on puudu mõni kasutusmugavus, mille kohta kasutaja arvab, et "see on ju elementaarne" või ei saa aruandest kätte kasutajale vajalikke andmeid. Tavaliselt arvab kasutaja siis, et tegemist on veaga.


loe edasi..

Miks on majandustarkvara juurutamise hindamine nii ebatäpne?

Majandustarkvara juurutamise kulude hindamine on arendusprotsessi kõige keerulisem osa. Siin võib väga kergesti hinnangutega täiesti rappa minna. Arvatavasti on peapõhjus selles, et juurutamine paikneb arendusprotsessi lõpus ja kõikide eelnevate etappide apsakad tulevad siin eriti hästi nähtavale.

loe edasi..

Miks on tarkvara arendamisel tarvis korrektset lähteülesannet?

Võiks arvata, et tarkvara arendamisel ei ole lähteülesanne eriti oluline. No see on ju software, pehme kaup, seda saab muuta nii nagu parasjagu tarvis on. Hakkame aga pihta ja pärast vaatame, mis välja tuli.

loe edasi..

Miks on huvitav teha majandustarkvara erilahendusi?

Majandustarkvarad jagunevad arendamise mõttes kahte liiki.

Esimesse tehakse igasuguseid kliendile vajalikke täiendusi. Kliendihaldurid kuulavad kliendi ära ja püüavad aru saada, mida klient tahab.

loe edasi..

Miks tekkisid eurole üleminekul ümardusprobleemid?

Ostsin 4 patareid. Arve lõppsumma oli 5,09 eurot. Jaga kuidas tahad, 5,09 ei jagu neljaga.

Miks siis nüüd, euroajastul, on majandustarkvaras jälle üles kerkinud igasugused ammu unustatud ümardamiste probleemid ?

loe edasi..

Miks on targem muretseda kodumaine majandustarkvara?

Ühe lausega vastates: lokaalsed ülesanded lahendame lokaalselt. Kodumaise tootja majandustarkvara on loodud kohalikke olusid arvestades ja on reeglina paindlikum.

loe edasi..