Kuidas müüa majandustarkvara?

Jätame kõrvale palju olulisema küsimuse, kuidas esitlusel rääkida, ja keskendume sellele, mida rääkida. See on ju ka mõningal määral oluline.

Direktorile tuleb rääkida, et selles tarkvaras ei saa mitte midagi muuta: kui arve on väljastatud, siis seda muuta enam ei saa, mis välistab täielikult petmise võimaluse. Raamatupidajale tuleb rääkida, et kõike saab alati muuta. Võib arve väljastada, aga kui arvel on midagi valesti, siis saab selle kohe õigeks parandada - muidugi mitte petmise võimaldamiseks, vaid eksimuste parandamiseks.

Finantsdirektorile tuleb rääkida, kui laialdased analüüsi võimalused selles tarkvaras peituvad, seda võimaldab tarkvarasse sisestatavate andmete tohutu mitmekesisus. Müügiesindajale tuleb rääkida, kui kasutajasõbralik on see tarkvara – sisestatavaid andmeid on äärmiselt vähe ja needki lähevad peaaegu iseenesest sisse, tuleb ainult Enterile vajutada.

IT-mehele tuleb rääkida tarkvara kaasaegsusest, andmemudelitest, töökindlusest ja backupide tegemise võimalustest, kasutades võimalikult palju kolmetähelisi lühendeid nagu UML, OSI, GNU, CVS, FSF ja muidugi ISO, millele järgneb viiekohaline number (ükskõik milline). Kontrollerile tuleb rääkida, et tarkvara sisemine ülesehitus on väga konservatiivne, mis võimaldab kõike alati üle kontrollida, kõike mitme nurga alt vaadata ja tulemus on alati sendipealt sama.

Omanikule piisab teadmisest, et see tarkvara on väga odav.

Alati on väga tähtis rõhutada, et kõike saab printida ja kõike saab Excelisse saata.

Kui kõik need tegelased on korraga esitlusel, siis on targem keskenduda millelegi lihtsamale. Võib näiteks ühest laost 4,000 pliiatsit maha müüa ja teisest laost 2,000 pliiatsit inventuuriga maha kanda. Kui pärast seda näidata laokäibe aruannet, kus laovarud on vähenenud 6,000 pliiatsi võrra, siis on programm samahästi kui müüdud. Niisugusele raudsele loogikale ei suuda mitte keegi vastu rääkida. Isegi direktor suudab mõttes teha aritmeetilise tehte 4 + 2 = 6.

Sven Uusväli, direktor
Juuli 2011


Tagasi